Isodent - Vastaanoton suuvesi

Ensimmäinen suomalainen suuvesi, joka on suunniteltu toimimaan koronavirusta vastaan

Myynnissä Isodentin verkkokaupassa, apteekeissa sekä Hammasvälineen ja Plandentin kautta

Tuotteen hyödyt

Koronavirus

Koronavirus tarttuu pisaratartuntana, joka leviää mm. yskimisen ja sylkiroiskeiden välityksellä

Vähennä virusten määrää

Isodent Vastaanototon suuveden vetyperoksidi (1,5%) toimii vaikuttavana aineena, joka inaktivoi syljen ja suuontelon viruksia oksidoimalla niitä (myös koronavirus)

Suojele

Kun asiakas purskuttelee 60 sekuntia suuvedellä, toimenpiteissä syntyvien sylkiroiskeiden viruspitoisuus vähenee. Riski altistumiselle pienenee. Suojele itseäsi ja muita

Kotimainen kehitys

Isodent Oy on kehittänyt tuotteen yhdessä HammasOskari Oy:n hammaslääkäreiden kanssa. Tuote on ensimmäinen tähän käyttöindikaatioon kehitetty tuote

Perusteet

Tuoreimman tutkimustiedon mukaan vetyperoksidipitoisen suuveden käyttöä suositellaan käytettäväksi preoperatiivisesti, ennen hammaslääkäritoimenpiteiden suorittamista (1,2). American Dental Associationin ohjeiden mukaan suuveden käyttöä suositellaan korotetun hygienian aikaansaamiseksi (3)

Turvallisuus

”Lisäämme uuden kerroksen turvallisuuteen vähentämällä suussa olevaa viruskuormaa. Ilmateitse välittyvän tartunnan riskiä saadaan madallettua vetyperoksidipurskuttelulla. Tänä aikana, jolloin turvallisuutta lisääviä toimenpiteitä ei voi liikaa arvostaa, tuo vetyperoksidipurskute uuden paljon kaivatun lisän varotoimenpiteisiin.” – Hammaslääkäri Leo Nylander, Lääketieteellinen johtaja, Hallituksen puheenjohtaja, HammasOskari Oy

Saa ensimmäisenä tieto tulevista myyntipaikoista jättämällä sähköpostiosoitteesi alle

Myynnissä Isodentin nettikaupassa

Tuotetiedot

Kaupalliset tiedustelut ja tilaukset

1)Peng, X., Xu, X., Li, Y. et al. Transmission routes of 2019-nCoV and controls in dental practice. Int J Oral Sci 12, 9 (2020). https://doi.org/10.1038/s41368-020-0075-9 2)Coronavirus Frequently Asked Questions, ADA center for professional success (American Dental Association) Mar 27, (2020) https://success.ada.org/en/practice-management/patients/coronavirus-frequently-asked-questions
3)Persistence of coronaviruses on inanimate surfaces and their inactivation with biocidal agents Kampf, G. et al. Journal of Hospital Infection, Volume 104, Issue 3, 246 – 251 4) World Health Organization. (‎2020)‎. Laboratory biosafety guidance related to coronavirus disease 2019 (‎COVID-19)‎: interim guidance, 12 February 2020. World Health Organization. https://apps.who.int/iris/handle/10665/331138. License: CC BY-NC-SA 3.0 IGO
Auta muita kertomalla tuotteesta, kiitos