Hampaiden valkaisu kipu

Esteettisten hoitojen tekeminen on nykyään yhä enemmän helpompaa ja vaivattomampaa. Ulkonäköön ja sen korjaamiseen kohdistuvat hoidot kasvattavat suosiotaan etenkin, kun osaa niistä on mahdollista tehdä myös kotona siihen tarkoitetuilla oikeilla valmisteilla. Hampaiden valkaisu on yksi suosituimmista tavoista kohentaa omaa ulkonäköä. Hampaiden valkaisu kipu kuitenkin mietityttää.

Miten hampaiden valkaisu toteutetuaan?

Hampaiden valkaisu on esteettinen hoitotoimenpide, jonka tavoitteena on vaalentaa potilaan hampaiden sävyä vaaleammaksi siten, että lopputulos pysyy luonnollisena. Hampaiden valkaisu tehdään ensisijaisesti aina hammaslääkäriasemalla alan ammattilaisen vastaanotolla. Ennen valkaisua tulee olla konsultaatiokäynti, jossa selvitetään, minkä sävyiseksi hampaat olisi tarkoitus vaalentaa ja onko vaalennus mahdollista potilaan hampaille.

Hampaiden tulee olla täysin moitteettomassa kunnossa ennen valkaisua, jotta lopputulos on hyvä. Jos hampaissa on paljon paikkoja, ne tulisi vaihtaa uusiin, koska paikka-aine ei vaalennu, ja silloin hampaisiin jäisi tummia kohtia.

Hampaiden valkaisu on mahdollista tehdä myös kotona, siihen tarkoitetuilla oikeilla tuotteilla. Tuotteet löydät apteekista, jossa osaava henkilökunta auttaa sinua valitsemaan oikeat ja sopivat tuotteet juuri sinulle. Alla muutama esimerkki:

• Valkaiseva hammastahna
  • Valkaisuliuskat
  • Valkaiseva purukumi
  • Kotivalkaisusetit

Hampaiden valkaisu kipu – sattuuko hampaiden valkaisu?

Hampaiden valkaisu tehdään pääosin hyödyntämällä vetyperoksidin vaalentavaa kemiallista reaktiota, joten on erityisen tärkeää suojata ikenet geelillä, jotta ne eivät ärsyynny toimenpiteestä. Hampaiden valkaisu on lähes kivuton toimenpide, ainoastaan vihlontaa saattaa esiintyä hampaissa tovin verran valkaisun jälkeen, mutta se on ohimenevää. Hampaiden valkaisu kipu ei siis pitäisi olla esteenä toimenpiteen suorittamiselle.

Hampaiden valkaisu on esteettinen hoitotoimenpide, jossa pyritään vaalentamaan potilaan hampaat luonnollisen sävyjen puitteissa kirkkaaksi. Toimenpide tehdään hammaslääkärin vastaanotolla, mutta on olemassa valkaiseva tuotteita, joita voi käyttää myös kotona.